reklama

Keď vám zomrie Otec...

Keď vám zomrie otec a bol to druhý rodič v poradí uzavrie sa kruh najbližšej rodiny, ktorá vás od detstva sprevádzala a chránila...a zrazu všetci s vami súcitia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keď zomrie otec, odíde hlava rodiny, odíde niekto, kto bol pre vás vzorom, staral sa o materiálnu stránku a žil pre vaše blaho od vášho narodenia. Keď sa vraciate do domu kde naposledy žil, tak vám je ťažko a pociťujete tlak na duši, lebo domov už neexistuje !! Už to nie je útočisko pred svetom, kde ste spolu preberali slasti aj trpkosti tohto života. Zostali iba prázdne miestnosti, nájdená použitá striekačka, ktorú dostal od lekára prvej pomoci, starý kufor plný fotiek a spomienok, ktoré mu spríjemňovali posledné, osamelé roky. Zapatrošený list, ktorý písal kedysi s veľkou úctou a láskou svojej žene, rýmovačky ku jej sviatku, ktoré boli vždy aj humorné a ukončené slovami ...“bozkáva ťa tvoj ...„ a k veršíku priložená kytička kvetov. Keď vám zomrie otec, je to iné ako keď zomrie matka. A neverte tomu, že to bolí menej...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Môj otec začal stavať dom, hneď po tom ako som prišla na svet. Čo dom, domišťo postavil na vtedajšie pomery. Zaslúžila som si to ako niekto malinký, mrňavý, svet nevnímajúci. Bola som pre tohto muža tak dôležitá, aby sa pustil do náročnej roboty. A to bola vážne robota, nie na kľúč odovzdaný bungalov. Myslel na to, aby sme mali väčší priestor, bola som tretia v poradí, myslel na to aby svoje deti aj manželku mali dôstojné bývanie a dostatok miesta. Taká dôležitá som bola už vtedy pre neho. ..

Keď odíde otec, taký ako bol ten môj, teda kvalitný a zodpovedný človek, ktorý svoj život obetoval rodine, tak vám nie je iba smutno, ale vaša duša sa chveje. Cítite bezmocnosť a neviete si spomenúť na žiadnu nepríjemnú udalosť s ním, aby ste si celú situáciu odlahčili. Myslíte iba na humorné a krásne chvíle, na to, ako sa o vás vždy zaujímal, ako prechádzal prstom na mape, sediac na vozíčku, na miesta, kde ste právei rozcestovaný , ako trpezlivo čaká na váš príchod, za dverami svojho domu, z rukami založenými , ale vy ešte musíte vybaviť tisíce " neodkladných" veci .

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Otec je toho ešte toľko čo by sme ti chceli povedať, prečo tvoje posledné slová neboli "milujem vás", ani "budete mi chýbať", ale pýtal si sa na prácu a nové auto...Viem, nechcel si nám spôsobiť ešte viac žiaľu. 

Sme so sestrou vďačné za to, že si nás chcel mať pri svojom odchode. Táto chvíľa sa mi stále premieta ako film, boli to najsilnejšie hodiny môjho života, môcť ťa hladiť, modliť sa s tebou a povedať ti slová , ktoré ma práve napadli. „Si ten najlepší otec „ ...“Neboj sa , všetko bude dobre „ ...po týchto sa ti uľavilo a stratil sa strach z nepoznaného . Ďakujem za tieto hodiny, ďakujem že si nás tam chcel mať, ďakujem za dúhu , ktorá potom vyšla nad nemocnicou, ďakujem za svoj život a za ten tvoj ,ktorý si nám obetoval .

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Otec zanechávaš nám tu odkaz tvojej generácie, doby, ktorá nebola skazená materializmom a výdobytkami uľahčujúcimi život, ale doby, kedy sused poznal suseda po mene, kedy si ľudia vážili tradície svojich predkov.

Tvoj život je nám vzorom a my sme mali tú česť putovať nejaký ten čas pod tvojimi ochrannými krídlami. Buď teraz našim anjelom. 

Keď vám zomrie otec, rozlúčka s ním je ťažká.... ale vy musíte ďalej......bez neho :( 

Eva Rohrman Madová

Eva Rohrman Madová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracujem v realitnej oblasti a sprevádzam turistov na španielskej Costa Blanca, ktorá mi prirástla k srdcu. Som autorkou knihy "Zlato sa čistí ohňom", ktorá vyšla v španielsky hovoriacich krajinách ako "El oro se purifica con fuego". Roky predtým som strávila v nemecky a holandsky hovoriacich krajinách, ale nikdy som nestratila kontakt so slovenčinou a Slovákmi. Eva Mária Rohrman – real estate agent and and writer in Spain – Costa Blanca Nord – share smile and good mood (evuschka.com)Španielske nehnuteľnosti (spanielskenehnutelnosti.sk) Napriek bohatým aktivitám sa držím motta: "Jediný čin je u človeka najvyšší - milovať a zachovávať Božie slovo - lebo toto prevyšuje všetko." Zoznam autorových rubrík:  Recenzie na knihyCestovanieAko sa stať bohatýmSpoločenské témyUmeniePrózaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu